دسته‌بندی

کلید و پریز مهسان

کلیدها و پریزها نیازهای لوازم جانبی الکتریکی هستند که برای سیم کشی برق شما ضروری هستند.آیا برای اولین بار محصولات برقی را آنلاین می خرید؟ خوب، تشخیص اینکه به کدام نوع کلید و پریز برای خانه و محل کار خود نیاز دارید، می تواند دشوار باشد. هر نوع  از کلید و پریز هدف متفاوتی را دنبال می کند و دانستن این قابلیت های اساسی در کلید و پریز مهسان می توانید خرید آگاهانه ای انجام دهید. بنابراین، امروز توضیحی برای هر نوع کلید و پریز و کاربرد آن به اشتراک می گذاریم.

Image

آشنایی با کلید و پریز مهسان

اول از همه، دستگاه های کنترل هستند، که سوئیچ نامیده می شود. همانطور که می دانید سوئیچ ها برای تلنگر و سوئیچ بین حالت های روشن و خاموش استفاده می شوند.

  • کلیدهای تک قطبی : این ها رایج ترین نوع کلیدهای الکتریکی هستند که در زندگی روزمره می بینیم و استفاده می کنیم. یک سوئیچ تک قطبی یک فیکسچر را از یک مکان واحد کنترل می کند. بنابراین، سوئیچ را تکان می دهید و یک چراغ روشن می شود یا جریان جریان در سوکت متصل شروع می شود، از این قبیل موارد. سوئیچ های تک قطبی در اصطلاح رایج به عنوان کلیدهای ضامن نیز شناخته می شوند.
  • سوئیچ های دوقطبی : این سوئیچ ها با ارائه عملکرد کمی متفاوت، می توانند دو دستگاه را به طور همزمان بدون نیاز به جعبه جداگانه کنترل کنند. در اصل، سوئیچ های دو قطبی مانند دو سوئیچ تک قطبی مجزا هستند که می توانند از یک دکمه کار کنند.
  • سوئیچ های دو طرفه/واسطه : یکی دیگر از انواع رایج سوئیچ ها در اتاق خواب ها، اتاق های نشیمن، سالن ها و فضاهای اداری می بینیم، پیکربندی سوئیچ سه طرفه امکان کنترل یک دستگاه را از دو مکان مختلف فراهم می کند. اگرچه استفاده از این کلیدها آسان است، اما برای نصب صحیح به برقکارهای متخصص نیاز دارند.
  • کلیدهای فشاری زنگ : این ها در اصل کلیدهای تک قطبی با مکانیزم فنری هستند. سوئیچ‌های زنگ زمانی که فشار داده می‌شوند، اجازه می‌دهند جریان الکتریکی کوتاهی ایجاد شود و سپس به حالت خاموش برمی‌گردند، بنابراین مدار قطع می‌شود. این سوئیچ ها معمولاً برای کارکرد زنگ در خانه ها و ادارات استفاده می شوند، اما در برخی از تاسیسات صنعتی برای بررسی سریع وضعیت برق نیز کاربرد دارند.

Image

سوکت های برق

امروزه ما دستگاه های قابل حمل بسیار زیادی در اختیار داریم. سوکت برای مجرای ضروری است که اجازه می دهد جریان الکتریکی به وسایل و تجهیزات الکتریکی شما جریان یابد. در حالی که سوکت ها بر اساس کشوری که در آن هستید از نظر شکل و اندازه متفاوت هستند، عملکرد آنها در سراسر صفحه مشابه باقی می ماند. به طور کلی در خانه و محل کار خود شاهد سوکت های 2 پین، 3 پین و 5 پین هستیم. چیز دیگری که سوکت ها را متمایز می کند ظرفیت ولتاژ است، یعنی مقدار جریانی که می تواند عبور کند. دوشاخه سه پین ​​دارای ولتاژ 6 آمپر / 250 ولت است.
سوکت‌های دو پین: این سوکت‌های برق دارای دو شیار اتصال بلند هستند که یک اتصال بدون زمین را فراهم می‌کنند.
سوکت های سه پین: این نوع پریز برق یک پایه زمین اضافه می کند تا از برق گرفتگی ناشی از شل شدن سیم کشی جلوگیری کند.
سوکت پنج پین: ترکیبی از سوکت دو پین و سه پین ​​است.
سوکت های جهانی یا بین المللی: این طرح های سوکت مدولار دارای سوراخ هایی هستند که می توانند طیف متنوعی از دوشاخه های مورد استفاده در کشورهای آمریکایی و اروپایی را در خود جای دهند.

Image

قیمت کلید و پریز مهسان

اگر می خواهید کلید و پریز خود را از جای مطمئن و با قیمت مناسب بخرید پیشنهاد کلید و پریز مهسان است که  قیمت کلید و پریز مهسان از بقیه شرکت های تولید کننده کلید و پریز مناسب تر و کیفیت آنها نیز بالا تر است پس با خیال راحت خرید کنید. 

کابل شبکه فیوز مینیاتوری سیم و کابل افشار نژاد لامپ متال
کف خواب ایفاپل پریز کابینتی توکار پریز آسانسوری سیم برق

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر