دسته‌بندی

کابل مسی

کابل ها و سیم ها دو جزء جدایی ناپذیر از زندگی پیشرفته امروزی هستند. این سازه ها در همه مکان ها و بخش ها مورد استفاده قرار می گیرند. انسان از صبح تا شب با انواع و اقسام سیم های برق و کابل ها در ارتباط است. سیم ها و کابل ها انواع مختلفی دارند و با متریال گوناگونی نیز ساخته می شوند. بهترین متریالی که برای این محصولات الکتریکی در نظر گرفته می شود از مس است. سیم مسی و کابل مسی جزو محصولات خوب و باکیفیت الکتریکی محسوب می شوند. به جهت اهمیت سیم ها وکابل ها قصد داریم در مقاله حاضر درباره این محصولات به خصوص کابل های مسی با شما صحبت کنیم.

Image

درباره کابل های مسی

کابل ها از چندین سیم تشکیل شده اند که در هر سیم یک هادی وجود دارد. جنس هادی موجود در کابل ها از آلومینیوم یا مس است. مس به دلیل ویژگی های خوبی که در جهت عبور جریان الکتریسیته دارد به عنوان بهترین متریال در کابل ها و سیم ها شناخته می شود. به همین جهت کابل مسی از کیفیت بالایی برخوردار است و در اغلب ساختمان ها و بخش های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به امتیازات مس در ارتباط با ساخت کابل ها اشاره می کنیم.

  • کابل های مسی رسانای خوب الکتریکی هستند و همچنین حرارت را نیز به خوبی هدایت می کنند. 
  • کابل هایی که از مس ساخته می شوند در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند.
  • این نوع محصولات بهداشتی هستند و اگر مرتبط با مواد غذایی باشند نیز خطری برای سلامت انسان ندارند.
  • کابل های مسی را می توان به راحتی بازیافت کرد.
  • آلیاژ نرمی دارند و کار کردن با آنها آسان است.
  • مس خاصیت کاتالیزوری دارد.
  • کابل مسی سخت است و به راحتی از بین نمی رود.
  • هزینه استفاده از کابل های مسی مقرون به صرفه و مناسب است.
  • محصولاتی که مس در آنها وجود دارد در اثر حرارت ذوب نشده و از بین نمی روند.

کابل مسی ارت

کابل مسی ارت یکی از انواع کابل ها است که در صنعت برق به کار می رود. واژه ارت (Earth) برای این نوع کابل ها به دلیل اتصال آنها به زمین است. به عبارت دیگر این نوع کابل ها با انعطاف پذیری بالایی که دارند جهت اتصال بخش های متحرک تجهیزات الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند. کابل های ارت شکل تختی دارند و قابلیت انعطاف پذیری آنها بالا است و به همین دلیل به راحتی حرکت کرده و باز و بسته می شوند. 
هنگامی که کابل مسی ارت در مدار قرار می گیرد زمین به عنوان یک نقطه مبدأ برای مدار محسوب می شود و مطابق آن سایر ولتاژهای الکتریکی اندازه گیری می شود.

Image

کابل مسی تلفن

یکی از کاربردهای مهم کابل مسی در بخش مخابراتی و تلفن است. این نوع کابل ها در برقراری ارتباطات و انتقال دیتاها به کار برده می شوند. کابل های مسی تلفن از دو رشته سیم نازک مسی ساخته می شوند. وظیفه این کابل ها برقرار کردن ارتباط بین خطوط تلفن های ثابت با آیفون های روی درب خانه ها است. اغلب کابل های تلفن از یک مرکز مخابراتی به جعبه مربوطه در سطح معابر متصل می شوند. 
کابل های مسی تلفن انواع مختلفی دارند که برخی از آنها از این قرار است: کابل هوایی ساده، کابل ژله فیلد خاکی، کابل ایرک کانالی و کابل دوبل هوایی مهاردار.

کابل مسی سه فاز

کابل مسی سه فاز نوعی از کابل ها است که در پروژه های تجاری و صنعتی به کار برده می شود. از این نوع کابل برای به کار انداختن و روشن کردن دستگاه های صنعتی پرمصرف استفاده می شود. کابل مسی سه فاز در دستگاه هایی مثل: ماشین آلات برقی، پمپ ها و الکتروموتورها به کار برده می شوند. ساختار کابل های مخابراتی مسی متشکل از چهار رشته سیم فاز یک، دو و سه و همچنین سیم نول و سیم ارت است. 
کابل های برق سه فاز در تجهیزات الکتریکی و برای انتقال جریان الکتریسیته مورد استفاده قرار می گیرند به همین جهت باید در هنگام خرید آنها دقت لازم را به عمل آورد. کابل های مذکور به جهت اینکه در آسانسورها و پمپ های چاه منازل نیز به کار برده می شوند؛ در زمره سیم و کابل ساختمانی هم قرار می گیرند.

Image

کابل مسی مفتولی

یکی از انواع کابل های مسی، کابل مسی مفتولی است. این نوع کابل به صورت مفتولی طراحی و ساخته شده است و انعطاف پذیری بالایی دارد. محصولات مذکور را در مکان هایی که به انعطاف پذیری بالای نیاز است به کار می برند. یکی از این مکان ها، تابلوهای برق منازل و سایر ساختمان ها است. کابل مسی علاوه بر نوع مفتولی نوع دیگری به نام نوع افشان نیز دارد که در بخش بعدی مختصری نیز به آن اشاره می کنیم.

قیمت کابل مسی

کابل های مسی به دو شکل عرضه می شوند. کابل مسی مفتولی و کابل مسی افشان که هر کدام از این کابل ها ویژگی های خاصی دارند. چنانچه گفتیم کابل مفتولی به دلیل انعطاف پذیری بالا در نقاطی که نیاز به انعطاف بالا وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. اما کابل افشان مسی نیز بسیار منعطف است و سطح مقطع بسیار کمی دارد. به دلیل سطح مقطع پایین، کابل افشان فضای کمی اشغال می کند و در ساختمان سازی به کار برده می شود. 
با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم در می یابیم که این دو کابل با یکدیگر متفاوت هستند و قیمت های گوناگونی دارند. بنابراین اگر قصد خرید کابل مسی را دارید می توانید به سایت فروش این محصولات مراجعه کنید و پس از مشاهده قیمت کابل مسی و مشورت با کارشناسان، کالای مناسب را خریداری کنید. 

سایت برق نت یکی از مراکز فروش محصولات و تجهیزات الکتریکی ساختمانی و صنعتی است. این مجموعه با تجربه سی ساله خود در زمینه فروش این تجهیزات دریافته است که اغلب مشتریان در هنگام خرید محصولات الکتریکی نیاز به مشورت با کارشناسان دارند. به همین جهت با ارائه مشاوره رایگان و آنلاین مشتریان با متخصصان مجموعه، قدم دیگری در جهت کمک به خریداران برداشته است. شما می توانید با سفارش کالای مورد نظر به سایت برق نت، به سرعت کالا را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید.

کابل شبکه فیوز مینیاتوری سیم و کابل افشار نژاد لامپ متال
کف خواب ایفاپل پریز کابینتی توکار پریز آسانسوری سیم برق

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر