دسته‌بندی

کابل شیلد دار

‌در محیط‌های‌ صنعتی  واداری که انتقال اطلاعات آن‌ هم به صورتی دقیق و عاری از هر گونه نویز از اهمیت زیادی برخوردار است؛ از کابل‌های مخصوصی با نام کابل شیلد دار استفاده‌ شده که با یک‌ لایه پوشش از داخل محافظت می‌شوند. علت شیلد دارکردن کابل ها و سیم ها، حفاظت اطلاعات جاری  در کابل ها در مقابل تداخلات الکتریکی و مکانیکی است.
آلیاژ مس استفاده شده در‌ هادی کابل شیلد دار باعث شده تا رسانای قوی تری نسبت به سایر انواع  کابل ها باشد. بصورت کلی کابل ‌ شیلددار در دمای -۴۰تا +۷۰ در حال نصب  ثابت و در دمای بین- ۵تا +۵۰ در حالت خمی ‌ به خوبی عمل می کنند  و بالاترین ولتاژ قابل تحمل برای آن ها  ‌در حدود  ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت است.

Image

بررسی ویژگی های کابل شیلد دار و ‌موارد استفاده از آن

 از اصلی ترین موارد استفاده از  کابل های شیلد دار در مصارف ابزار دقیق  همچون انتقال سیگنال های آنالوگ و دیجیتال و در مکان هایی که میدان های الکتریکی خطرناک و مضر با شدت  ولتاژ بالا وجود دارند مانند ‌اطراف دکل‌های مخابراتی که کابل‌ها در معرض بار الکتریکی بالا قرار دارند و یا شدت امواج الکترومغناطیس زیاد است)، می باشد. درصورت  عدم استفاده از کابل های شیلد دار، به دلیل تاثیرات نویز بر روی کابل، در انتقال صحیح داده اختلال ایجاد شده و سیگنال های دریافتی امکان دارد دارای خطا و اعوجاج گردند.

مزیت های کابل شیلد دار نسبت به کابل بدون شیلد دار چیست؟

از مزیت‌ های ‌کابل های شیلد دار نسبت به کابل  های معمولی می‌توان مقاومت بهتر در شرایط آب و هوایی و عدم ایجاد ‌ لایه رسانا و انتقال ولتاژ در حضور رطوبت و مواد روغنی و  طول عمر زیادتر اشاره نمود که سبب مزیت کابل شیلد دار نسبت به نمونه‌های بدون شیلد گردیده است.
عدم تأثیر پذیری در میدان‌های مزاحم و انتقال صحیح داده‌ها‌، به علت وجود شیلد در کابل‌های شیلد دار‌‌، از مزیت های دیگر کابل های شیلد دار است.  ‌کابل های ‌شیلددار ‌با کاهش شدت ولتاژ اضافی، جریانی پایدار‌ ایجاد می کنند.

Image

قیمت کابل شیلد دار چقدر است؟

قیمت کابل ‌ شیلدار  موجود در بازار  متغیر بوده  و برای انواع خارجی و داخلی آن قیمت های مختلفی اعلام می گردد. همچنین قیمت ‌ کابل شیلدار داخلی،  بر اساس کیفیت مواد بکار رفته  و شرکت تولید کننده آن متفاوت است. ‌همچنین قیمت کابل شیلددار نسبت به کابل های صنعتی کمتر می باشد. قیمت کابل های شیلدار تولید شده در مجموعه ما بسیار مناسب بوده و همواره سعی می شود در راستای اهداف شرکت، محصولات با بهترین کیفیت  و  مناسب ترین قیمت ها  عرضه ‌ گردد.

انواع کابل های شیلدار

بصورت کلی کابل‌‎های شیلد دار مانند کابل های دیگر در انواع مختلف روانه ‌ بازار می‌‎شوند که هر یک از آن‎ها کاربرد و مشخصات فنی خاص ‌ خود را دارند. از جمله انواع کابل‎‌های شیلد دار می‎‌توان به ‌ کابل صوتی، کابل شیلددار 4 رشته و کابل شیلددار 6 رشته اشاره نمود که هریک ویژگی های خاص خود را داشته و  در ادامه به بررسی هریک از آن ها می پردازیم:

کابل شیلد دار صوتی‌ چیست؟ 

کابل شیلدارصوتی  از پر استفاده ترین اقلام در میان وسایل  الکتریکی و یکی از انواع بسیار کارآمد کابل شیلدار است. وظیفه مهم ‌ کابل شیلددار صوتی انتقال سیگنال‌های صوتی می باشد لذا از  کابل های شیبدار صوتی  در مکانی استفاده می‌شود که نویز وجود دارد. از این نوع کابل ها   انتظار هست که از ورود نویزبه سیگنال اصلی جلوگیری کند .

Image

کابل شیلد دار 4 رشته

کابل شیلددار 4 رشته نوعی از کابل‌های شیلددار می باشد  که از 4 رشته یا سیم بافته شده‌اند. به همین دلیل این کابل‌ها به کابل شیلددار4 رشته‌ای مشهور هستند. این کابل‌ها از یک ویژگی مهم یعنی انعطاف‌پذیری برخوردار هستند و در کنار آن این نوع کابل از استحکام بالایی برخوردار است.
اغلب یک کابل شیلد دار چند رشته ای  با یک محافظ فویلی تکمیل می گردد تا مقاومت محصول را ارتقا دهد. این فرآیند همچنان مزایای مقاومتی یک کابل بافته‌شده ‌را ارائه می کند. به‌طورکلی، این کابل دارای ویژگی‌های زیر است:‌

  • عمر زیاد
  • انعطاف‌پذیری خوب
  • استحکام مکانیکی زیاد
  • محافظت فیزیکی عالی
  • تأثیرگذار در تمام فرکانس‌ها
  • ارائه پوشش  بین 40 تا 96 درصد

کابل شیلدار 6 رشته

کابل شیلددار 6 همان طور که از نام آن مشخص می باشد؛‌ نوعی از کابل‌های شیلددار است  که از 6 رشته یا سیم درست شده‌ است. بر این اساس به این نوع کابل‌ها، ‌ کابل شیلددار6 رشته‌ای گفته می شود. این کابل‌ها از یک ویژگی مهم یعنی انعطاف‌پذیری برخوردار هستند و ‌  از استحکام بالایی نیز برخوردار هستند.

خرید کابل شیلد دار

شرکت ما در زمینه تولید کابل های شیلدار پیش رو بوده و  با تکیه بر تکنولوژی روز دنیا و همچنین استفاده از مواد اولیه با کیفیت در تولید انواع کابل های برقی، سعی در رفع نیازهای داخلی دارد. بنابراین اگر قصد خرید کابل شیلددار را دارید می توانید از سایت ما دیدن نموده و از مشاوره رایگان همکاران ما در زمینه انتخاب بهترین و مطمئن ترین محصولات راهنمایی بخواهید.
ما در این مقاله تلاش کردیم تا به معرفی کابل های شیلدار و مزیت های آن نسبت به کابل های معمولی و معرفی انواع آن ها  بپردازیم.  همان‌ طور که تا حالا فهمیده اید ، ‌ از ویژگی‌های اصلی کابل‌های شیلد دار مکانیزم عملکرد شیلد می باشد.  وجود شیلد که از یک‌ لایه فویل شاخته شده و ��ه‌ صورت سیم‌های نازک اطراف هادی را پوشش می دهد، از این کابل‌ها عنصری مقاوم ساخته ‌ که جریان‌های مخرب اختلالی در عملکرد آن به وجود نخواهند آورد..

ولی ویژگی‌های دیگری نیز چون مقاومت به خوردگی، زنگ‌ زدگی و آسیب‌های مکانیکی نیز وجود دارد که صنایع را مجاب به استفاده از این کابل‌ها کرده است. البته استحکام کششی بالا و انعطاف‌ پذیری قابل‌ قبول دلایل موجه دیگری می‌باشند که در این میان به‌ خوبی خودنمایی می‌کند و از برتری‌های کابل‌های شیلد دار به شمار می‌روند. در صورت تمایل به خرید کابل های شیلدار می توانید با مراجعه به سایت ما تنوع و ویژگی های محصولات مختلف عرضه شده  شرکت‌ را مشاهده نموده و از میان آن ها مناسب ترین ها را انتخاب نمایید.

کابل شبکه فیوز مینیاتوری سیم و کابل افشار نژاد لامپ متال
کف خواب ایفاپل پریز کابینتی توکار پریز آسانسوری سیم برق

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر