دسته‌بندی

نورپردازی فضای باز

نورپردازی در فضای باز نه تنها زیبایی و جذابیت ایجاد می کند، بلکه به ایمنی فضاهای باز نیز کمک می کند. امروزه صنعت روشنایی گام های بلندی برداشته است. تجهیزات نورپردازی نیز بسیار متنوع شده اند.در فضاهای باز به دلیل احتمال قرار گرفتن در معرض نور خورشید، باران، باد و ... باید از وسایل روشنایی مناسب استفاده کرد. قبلاً نورپردازی در فضای باز فقط برای روشنایی انجام می شد. اما امروزه هدف اصلی از نورپردازی ایجاد جلوه های بصری و تضمین ایمنی است. به همین دلیل اهمیت آن بیش از گذشته شده است. در نورپردازی فضای باز اغلب از تجهیزاتی مانند چراغ های پارکی و دفنی ، نورافکن، چراغ های چمنی، چراغ های دیواری و ... استفاده می شود که این تجهیزات از حفاظت و دوام بالایی برخوردار است.اگر قصد دارید حیاط، باغ و حیاط خود را روشن کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. 

اهمیت نورپردازی در فضای باز

همانطور که طراحی سیستم روشنایی داخلی بسیار مهم است، طراحی سیستم روشنایی در فضای باز نیز بسیار مهم است. زیرا مردم تمام وقت خود را در خانه نمی گذرانند، بلکه تقریباً نیمی از شبانه روز را بیرون از منزل می گذرانند. در این راستا وجود نورپردازی در این مکان ها بسیار ضروری است. نورپردازی در فضای باز به زیباتر شدن مجموعه شما کمک می کند. شاید در گذشته هدف از نورپردازی فقط تامین نور محیط بود، اما امروزه بخشی از هدف نورپردازی به جلوه های بصری اختصاص دارد. نورپردازی مناسب باعث زیباتر شدن نمای ساختمان، حیاط، باغ و عناصر مختلف می شود. یکی از جنبه های مهم دیگر نورپردازی در فضای باز، بهبود ایمنی است. هر چه نور محیط بیشتر باشد، ایمنی آن بالاتر است. در نور شدید، خطر سرقت کاهش می یابد.اگر نورپردازی فضای باز برای رستوران ها، کافه ها، مغازه ها و ... در نظر گرفته شده است، باید به درستی و استاندارد انجام شود. در این مکان ها فعالیت هایی مانند غذا خوردن، استراحت و ... انجام می شود بنابراین نور باید کافی و مناسب باشد.

تجهیزات روشنایی در فضای باز

روشنایی قلمرو و فضای باز با استفاده از تجهیزات ویژه انجام می شود. این تجهیزات باید عملکرد خاصی داشته باشد. به عنوان مثال، جنس بدنه آنها باید بادوام، ضد آب و ضد تشعشع باشد. لامپ ها مهمترین تجهیزاتی هستند که برای روشنایی قلمرو و فضای خیابان استفاده می شوند. با استفاده از این چراغ ها می توانید سبک ها و تکنیک های مختلف نورپردازی را اعمال کنید. در زیر مهمترین وسایل روشنایی آورده شده است.

چراغ پارک

این چراغ‌ها یکی از مهم‌ترین منابع نور برای روشنایی فضای باز محسوب می‌شوند. این نوع چراغ ها معمولاً برای روشنایی پیاده روها، پارک ها، خیابان ها، فضای سبز و حیاط ها استفاده می شوند. این مدل های لامپ در دسته بندی های مختلفی موجود می باشند. چراغ های پارکینگ شامل پایه بلند، پایه کوتاه و پایه وسط است که هر کدام برای مکان های خاصی استفاده می شود. طراحی این تجهیزات به گونه ای ساخته شده است که در برابر سرما، گرما و ... بسیار مقاوم باشد.همچنین این وسایل در دو گزینه بدون لامپ و با لامپ تحویل داده می شود. در نوع بدون لامپ می توانید با توجه به پیچ موجود در لامپ از لامپ مورد نظر خود استفاده کنید. اما در نوع لامپی چراغ پارکی مجهز به منابع نور LED، SMD، فلورسنت، COB و ... می باشد.

چراغ چمن

چراغ چمنی یکی از متداول ترین وسایل برای روشنایی داخلی و فضای باز محسوب می شود. این چراغ ها همانطور که از نامشان پیداست برای نورپردازی باغ ها و چمن ها استفاده می شود. این لامپ ها نه تنها فضا را روشن می کنند، بلکه آن را تزئین می کنند. یکی از مهم ترین انواع چراغ های چمنی، چراغ های چمن خورشیدی هستند. تولید چنین نورپردازی یک رویداد مهم در صنعت روشنایی محسوب می شود. این لامپ ها در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی می کنند.چراغ چمنی پایه کوتاه یکی دیگر از انواع این تجهیزات است که در طرح های مختلف موجود می باشد. این چراغ ها در دو نوع مدرن و سنتی موجود می باشند. در ساخت این وسایل اغلب از تکنولوژی LED استفاده می شود.

ریسه

در نورپردازی محوطه و فضای باز از انواع طناب ها استفاده می شود. ریسه ها نوارهای سبک وزنی هستند که اغلب در کنار دیوارها، زیر طاق ها و اطراف درختان نصب می شوند. فیلامنت ریبون، فیلامنت شیلنگ و فیلامنت نئون انواع فیلامنت نوری هستند.

چراغ دفنی 

نورپردازی قلمرو و فضای باز با کمک چراغ های دفنی یکی از رایج ترین روش های نورپردازی به شمار می رود. چراغ های دفنی  به دلیل طراحی خاص خود می توانند فضای زیبایی را با نور محیط ایجاد کنند. این چراغ ها معمولا برای روشنایی فضاهای سبز استفاده می شوند. زیرا زیبایی مکان مورد نظر را افزایش می دهند. به این چراغ ها چراغ های دفنی  سنگی نیز می گویند زیرا با تعبیه جای خود در سنگ می توان از آنها برای روشنایی کف استفاده کرد.چراغ دفنی فواید زیادی دارد. این چراغ ها توانایی انتشار حداکثر نور را دارند. این چراغ ها در رنگ های متنوعی تولید می شوند و طول عمر بالایی دارند. چراغ های دفنی بدنه ای بادوام دارند و در برابر خوردگی، خط و خش و خمیدگی مقاوم هستند. این نوع چراغ ها در هر شرایط آب و هوایی بسیار پایدار هستند.

پروژکتور

نورافکن هایی که برای نورپردازی فضای باز استفاده می شوند در مدل های مختلفی موجود می باشند. نورافکن ها نور یکنواختی را ارائه می دهند که فضاهای بیرونی را زیبا می کند. اکثر مردم بر این باورند که پروژکتورها بهترین گزینه برای نورپردازی در فضای باز هستند. نورپردازی فضای مربعی و باز با نورافکن به عنوان یکی از قدیمی ترین اشکال نورپردازی شناخته می شود. این تجهیزات علاوه بر تنوع رنگ، قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارد. همچنین از قابلیت نصب در حالت های مختلف بهره می برند. امروزه پروژکتورهای با کیفیتی تولید می شوند که عمر مفید بیشتری نسبت به نمونه های قدیمی دارند. این محصولات شار نوری و کارایی بسیار خوبی دارند.

چراغ خیابانی چراغ تونلی چراغ بالا آیینه ای چراغ دکوراتیو
چراغ حیاطی و پارکی چراغ باغچه ای و باغی چراغ خطی چراغ زیر کابینتی

 

داکت ترانکینگ ترانکینگ لگراند

 

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر