دسته‌بندی

انواع سیستم روشنایی هوشمند

 انتخاب های مختلف و گوناگونی برای سیستم های روشنایی هوشمند یا به عبارتی نور هوشمند وجود دارد که می توان به کلیدهای هوشمند، دیمر ها، لامپ های هوشمند و لامپ های سیستم خانه خوشمند اشاره نمود.

 لامپ های هوشمند

لامپ هوشمند را می توان به یکی از سوکت های موجود در خانه یا در محل محیط کار متصل نمود و از آن در ابتدایی ترین مرحله یا سطح با سیستم وای فای خانه یا محیط کار هماهنگ کرد. این یکی از قابلیت های مهم در لامپ های هوشمند به حساب می‌آید که به مالکان خانه این امکان را می دهد تا این لامپ ها را به واسطه برنامه اختصاصی و ویژه تلفن همراه کنترل نمایند. همچنین شما به عنوان کاربر می توانید انتخاب نمایید که چند لامپ هوشمند در محل یا محیط موردنظر نصب گردد. لازم به ذکر است که محصولات مختلف لامپ هوشمند با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوت و گوناگونی مانند روشنایی قابل تنظیم و همچنین تنظیمات قابل برنامه ریزی و تنظیم نور بر اساس روشنایی همراه می باشد.

 چراغ های هوشمند تحت کنترل هاب

 یکی دیگر از چراغ های هوشمند تحت عنوان چراغ های هوشمند تحت کنترل هاب وجود دارند که عموماً دارای گستره‌ی وسیعی می باشند. این چراغ ها می توانند تحت عنوان سیستم روشنایی هوشمند و یا همچنین تحت عنوان نور هوشمند کل خانه عمل نمایند. برای تهیه سیستم روشنایی هوشمند تحت کنترل هاب یکی از نکاتی که حائز اهمیت می باشد این است که این سیستم با هاب خانه هوشمند شما سازگار باشد. برای خانه هایی که از چندین ابزار هوشمند استفاده می کنند، استفاده از چراغ های هوشمند تحت کنترل هاب موجب می شود تا امکان استفاده از چندین برنامه را ممکن نماید.

کلیدهای هوشمند و دیمر ها

 کلیدهای هوشمند و دیمر ها به عنوان نوع دیگری از تکنولوژی و همچنین نوع دیگری از فناوری سیستم روشنایی هوشمند یا نور هوشمند می باشند. این کلیدها به کاربران و همچنین ساکنان خانه امکان کنترل بیشتری بر روی وسایل روشنایی را می دهند و به طور کلی می‌توان گفت این کلیدهای هوشمند و دیمرها قابلیت این را دارند که با لامپ های روشنایی موجود شما هماهنگ شوند.

 سیستم روشنایی هوشمند چیست؟

 یکی از سوال های متداول و رایج بسیاری از مصرف‌کنندگان و کاربران عزیز این است که به طور کلی سیستم روشنایی هوشمند چیست؟ برای پاسخ به این سوال لازم است تا موارد زیر را مطالعه نمایید.
 لامپ به عنوان یکی از بزرگترین اختراعات قرن نوزدهم در جهان می باشد که شیوه زندگی بشر را به شکل کاملاً محسوسی تغییر داده و همچنین راحتی استفاده از روشنایی را در خانه فراهم نموده است. همچنین لامپ های کم مصرف و معمولی دارای طرفداران زیادی هستند ولی با عبور از قرن ۲۱ و در عصر حاضر تحولی در طراحی و همچنین در فناوری به وجود آمده است. لامپ های معمولی دیگر به عنوان برآورد کننده نیازهای یک زندگی در حال حاضر نبود لذا تنها در چند دهه گزینه های روشنایی خانگی جدیدتری طراحی و تعبیه شده که جایگزین لامپ رشته های ساده و پر مصرف گشته است.

 مزایای روشنایی هوشمند

 یکی از مهم ترین و همچنین بارزترین تفاوت های کلیدهای هوشمند با کلید و پریز های سنتی در این می باشد که این کلید ها قابلیت کنترل از راه دور را دارند. امروزه به دلیل برخی از مسائل امنیتی همواره مصرف کنندگان خانه هوشمند در سرتاسر دنیا می خواهند روشنایی هوشمند ساختمان و یا محیط کار خود را از راه دور کنترل کنند. لذا زمانی که در بیرون از خانه یا در بیرون از محل کار خود هستند می توانند به واسطه یک گوشی همراه لامپ ها را روشن و خاموش نمایند.

 امکان تنظیم سناریو روشنایی

  از موارد دیگری که در یک خانه هوشمند به چشم می‌خورد امکان تنظیم سناریو روشنایی می باشد. به این شکل که هرکدام از دکمه های روی صفحه کلید را می‌توان به عنوان تنظیم شدت روشنایی برای لامپ ها برنامه ریزی نمود؛ که به این کار به اصطلاح تنظیم  سناریو روشنایی می گویند. با تنظیم کردن سناریو روشنایی تمامی کارهای منزل به صورت خودکار انجام خواهد شد.

ایجاد فضای شخصی با روشنایی هوشمند

 یکی دیگر از قابلیت های بسیار منحصر به فرد ایجاد فضای شخصی با روشنایی هوشمند می باشد. در این حالت بعضی از افراد خانه که علاقه دارند سطح روشنایی منزل بیشتر باشد و همچنین در مقابل آنها برخی از افراد وجود دارند که ترجیح می دهند روشنایی کمتری در منزل وجود داشته باشد. لذا سیستم روشنایی هوشمند به این افراد این امکان را می دهد که روشنایی را طبق علاقه شخصی خود تنظیم نمایند.

 نورپردازی خیره کننده

 نور پردازی خیره‌کننده یکی دیگر از قابلیت های یک خانه هوشمند به حساب می‌آید. برای یک طراحی نورپردازی بعد از انتخاب بهترین منبع نور باید اقدام به نصب آن در محلی مناسب نمایید تا ترکیب آن با سایر وسیله ها یک نورپردازی خیره کننده را ایجاد نماید.

 افزایش بهره وری انرژی

 به طور کلی می‌توان گفت طبق گفته لترون الکتریک کاهش سطح روشنایی لامپ می تواند تا ۲۵ درصد باعث کاهش ۲۰ درصدی هزینه برق گردد. به این صورت که اگر منبع برق شما یا به طور کلی منبع نور شما ال ای دی باشد ذخیره انرژی شما نیز بیشتر خواهد شد.

ایجاد برنامه زمانبندی

  یکی دیگر از قابلیت های موجود ایجاد برنامه زمانبندی می باشد. این قابلیت باعث می شود که در هوشمند سازی سیستم روشنایی کنترل کافی داشته باشید. برای مثال می توانید مدت زمانی را که می خواهید یک چراغ روشن بماند را مشخص نمایید. لذا از این برنامه زمانبندی می توانید برای روشنایی تمامی قسمت های خانه با تعیین مدت زمان روشنایی استفاده نمایید.

 نصب سیستم روشنایی هوشمند

نصب سیستم روشنایی هوشمند کار پیچیده‌ای نیست، فقط کافیست لامپ ها از جعبه بیرون آورید و آن را در سر سوکت بپیچانید. لازم است تا برای نصب سیستم روشنایی از دستورالعمل ها و  عملکرد های برنامه استفاده نمایید.

نحوه عملکرد سیستم روشنایی هوشمند

نحوه عملکرد سیستم روشنایی هوشمند به این صورت می باشد که یک چراغ هوشمند شامل یک ماژول ال ای دی و یک ریزپردازنده با جریان ثابت می باشد. همچنین برخی از حسگر ها می توانند در یک سیستم روشنایی هوشمند نقش به سزایی داشته باشند و بنا به دستورالعمل ها اقدام به کنترل محیط نمایند.

 

وال واشر  چراغ چشمی  چراغ پارکتی لامپ حبابی
چراغ سوله ای چراغ اداری چراغ استخری چراغ زیر پله ای

 

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر